Wednesday 29 August 2007

perjalanan terakhir..


selamat tinggal dunia...

Maasai women cook meat as they prepare to celebrate the International Day of World’s Indigenous People in Oloonong'ot, some 100 km (62 miles) west of Nairobi, August 8, 2007

tungggu abang pulang...


Mannequins in swim wear with signs supporting firefighters battling the Castle Rock Fire , are posted along the highway headed into Ketchum, Idaho,

apa ada di langgit..


Scientists using NASA's Spitzer Space Telescope observed a fledgling solar system like the one depicted in this artist's concept, finding deep within it enough water vapor to fill all the oceans on Earth five times. The scientists peered at an embryonic star called IRAS 4B located in our Milky Way galaxy about 1,000 light years from Earth in the constellation Perseus. A light year is about 6 trillion miles (10 trillion km), the distance light travels in a year. They believe they are seeing for the first time how water, considered a necessary ingredient for life, begins to make its way to newly forming planets.

Subbahanallah...indah




Lightning is seen in the sky at sunset over downtown Tyler, Texas, Wednesday, Aug. 29, 2007, as storms moved over East Texas.

jerung...shark...


A shark ray becomes tangled in a shark net during a display at the Sydney Aquarium, August 30, 2007. The display was part of a community awareness project to illustrate the devastating effects shark-netting has on marine life on Australian beaches.

Rahsia pengaruh rasul pada tujuh batu besar ( Bab 2 )

Dajjal

Rahsia pengaruh rasul pada tujuh batu besar ( Bab 2)Sementara itu. yang mengaku tuhan ialah yang menyerupai tuhan. Apakah jika dia mengaku tuhan, lalu segala-galanya akan tunduk dan taat kepadanya? Entah sudah diketahui atau belum tentang kekuasaannya, entah sudah didengari atau belum atau ada juga di antara mereka yang pernah mendengar tetapi belum pernah melihatnya. Ini adalah satu cubaan yang istimewa.

Tidak ada yang mengetahui apakah kesudahannya, seperti yang dikatakan binatang besar itu. Meskipun pada mulanya ia dikutuk dan dilemparkan oleh Allah dari rahmatNya, mungkin akhirnya dia akan kembali kepada Allah.

Bukankah perkataan TUHAN dan perkataan ALLAH itu baru diketahui oleh pemuda itu ketika diberitahu oleh binatang yang mengunjunginya?.
Binatang itu telah memberitahu bahawa Allah lah yang telah menciptakan diri pemuda itu, binatang itu sendiri dan menciptakan segala-galanya. Binatang itu memberitahu bahawa Allah lah yang menyelamatkan pemuda itu serta mengutus malaikat agong untuk menjaga dan membimbingnya.

Semua kata-kata binatang itu tidak mempengaruhi pemuda itu, dia tetap mencuba untuk menjadi tuhan. Lalu dia bertanya pada dirinya sendiri,"Sesungguhnya pengaruh rasulyang dikatakan oleh binatang itu hanya permainan dan olok-olok saja. Binatang itu memang tahu banyak perkara tetapi tunduk kepada aku. Sebab itu yang benar ialah bahawa aku adalah tuhan kepadanya. Tetapi ia tidak takut kepada aku sepertimana binatang-binatang lain di hutan belentara. Kalau begitu aku akan berusaha menyembunyikannya.

Untuk menguji ketaatan binatang itu, Dajjal pun cuba menyalakan api. Dia berusaha mencari binatang itu. Setelah bertemu dengan binatang itu dia pun mengambil dahan kayu yang telah terbakar api dan dicucuhkan ke punggung binatang tersebut. Melihatkan perbuatan anak muda itu, binatang itu pun lari lintang pukang menghilangkan diri. Apabila bertemu dengan binatang itu pada keesokan harinya, dia meyakinkan kepada binatang itu dia tidak akan menyakiti binatang itu lagi dengan syarat

Binatang itu mahu tunduk dan mengikut perintahnya.Tetapi binatang itu memberitahu,"Aku hanya akan mengikut perintah Allah dan tidak akan menurut atau taat kepada perintah siapa pun dari mahklukNya. Binatang itu memperingatkan pemuda itu bahawa satu hari nanti dia akan mengalami satu malam tanpa dapat tidur. Setelah itu dia akan mendapat laknat dari Allah dan akan keluar dari pulau tersebut menuju bum! Allah lainnya. Di sana nanti dia akan lihat bagaiamana kekuasaan Allah dan dia juga akan dapat bertemu dengan tiga orang nabi yang mempunyai banyak keistimewaan (ulul 'azim) dan ketika itulah ia merupakan satu peluang dan kesempatan terakhir bagi si Dajjal itu. Setelah memberitahu tentang peringatan itu binatang itu pun dengan begitu pantas melarikan diri darinya.

Pernuda itu kemudian pergi kebatu besar yang tertulis perkataan-perkataan yang
memberikan pengajaran itu dulu.

Dia mengangap pengaruh utusan Tuhan yang diperkatakan binatang itu hanyalah satu rahsia permainan satu perkara yang cuba memperrolok-olokkan dia. Dia mengarggap memang tidak ada Tuhan. Semua perkara berjalan begitu sahaja Setiap benda, menurut fikiran pemuda (Dajjal) itu, adalah tercipta dari sekitarnya, baik langit, anah. bumi, air, api, pokok,
bunga dan segala-galanya.

Melihatkan burung nasar hancur kedalam tanah setelah mati. Dia melihat rumusan bermakna tanah adalah bahan untuk melahirkan makhluk. Dia pun mengumpulkan •tonah itu dan bercadang hendak meletakkannya di satu tempat yang pernah digunakan oleh Jibril untuk menyimpan makanan ntuknva. Dia perrgi ke dalam gua dan menyimpanya

Tetapi ketika dia hendak tidur sebagai biasa, dia terasa tidak dapat tidur Dia rasa seperti seekor burung lepas dari sangkarnya tanpa mahu kembali. Dia cuba melakukan apa saja yang boleh membuatkannya. tidur. Dia makan dan minum untuk dapat tidur. Semuanya tidak berhasil, dia teringat pada apa yang pernah dikatakan oteh binatang itu. Dia baru percaya dengan kata-kata binatang
itu

PAgipun menjelma matahari terbit dia masih lagi tidak dapat memejamkan matanya walau sekejap sekalipun. Dia bercadang untuk keluar dari pulau itu dengan cara yang dikatakan oleh binatang yang menemaninya itu dulu, iaitu hendaklah dia menyalakan api di malam hari. Mudah-mudahan dengan cara itu dia akan diperhatikan atau paling tidak, dapat dilihat oleh manusia seperti dirinya, sebagaimana yang diperkatakan oleh binatang itu dan akan membawanya ke mana saja sesuai dengan kehendak Allah. Tetapi dia ada satu syarat yang harus dipenuhi jika dia bercadang hendak kembali lagi, iaitu dia harus hafal dengan jalan dan laluan ke pulau itu.

Tetapi adakah dia termampu mengumpul sedemikan banyak kayu untuk dibakar sepanjang malam?

Bukankah dia telah letih dan sangatmengantuk kerana tidak tidur? Dia cuba berfikir dan menggunakan akalnya dengan kedua mata terbuka. Tanpa dia sedari, dia telah diserang rasa mengantuk yang amat sangat dan tertidur dengan lelap. Akalnya cuba berfikir dan berkhayal tetapi apabila dia bangun di waktu malam yang gelap gelita itu barulah dia sedar hari sudah pun malam. Dia meneruskan tidurnya tanpa berfikir apa-apa.

Setelah dia bangun, dia pun berusaha dengan susah payahnya mengumpulkan kayu api untuk menyalakan api. Ditambahkannya lagi dengan dahan dan ranting serta daun-daun kering. Dia pergi ke pinggir pantai pulau itu sambil menyalakan api dan dibiarkan api itu menyala terus menerus sepanjang malam. Selama tiga malam dibiarkannya api itu
menyala.

Pada malam ketiga dia terlihat seakan-akan ada benda besar sedang mendekati pulau itu. Tidak lama kemudian benda itu pun berhenti, pada benda tersebut terdapat cahaya bersinar. Beberapa saat kemudian dia lihat semacam benda kayu kecil yang berlabuh di pinggir pantai.

Kemudian lima orang lelaki berbadan besar dan tegap keluar dari benda itu. Pemuda (Dajjal) itu berdiri dalam keadaan bingung di hadapan lima orang lelaki itu. Bagaimana dia tidak bingung kerana inilah pertama kali dia melihat makhluk-makhluk seperti itu. Tetapi selepas itu dia rasa senang hati dan lega apabila mereka mengajaknya bercakap dalam bahasa Arab seperti bahasanya sendiri Mereka itu adalah penduduk Yaman yang makmur. Negeri Yaman adalah terletak kira-kira 4,000 kilometer dari pulau itu.

Entah bagai mana 5 orang pemuda dari Yaman telah tersesat ke pulau kediaman Dajjal. Apa lagi Dajjal pun m e n g a m b i I kesempatan itu...

syukur ya Allah aku masih di beri hidup..


JAMILAH ABDULLAH, 37, HOLDING HER 8-YEAR-OLD SON MOHD KHAIRUL SHAHUL HAMID, LOOKING AT THE AREA WHERE HER TWO CHILDREN DIED DURING FIRE IN HER RENTED HOUSE WHICH DESTROYED DURING FIRE IN KAMPUNG SUNGAI RAMBAI, BUKIT MERTAJAM

huu..takutnya


A thunderstorm moves over Broken Arrow, Okla., Friday, Aug. 24, 2007. Scattered thunderstorms brought locally-heavy rain as a cold front moved through the Tulsa area Friday.

eh...mana kenderaan?


North Korean walk on a main road in Pyongyang August 26, 2007.

Tuesday 28 August 2007

gerhana...


This photo combo shows from left to right the moon being covered by a shadow as the earth passes between the sun and the moon during a full lunar eclipse seen from Panama City early Tuesday, Aug. 28, 2007.

kamarau?


The early morning sky illuminates dead trees and cracked earth on a farm near Kerang, about 360km (224miles) north of Melbourne, August 24, 2007

nasif kau Kaldai..


Donkeys carry loads on the main road near the donkey health facility in Bishoftu, 50 km (31.1 miles) from Addis Ababa, August 2, 2007. Despite poor conditions of the donkeys, farmers, who were leading their sick animals to treatment center, were beating them..

bulan..


In this photo released by the Sarangani Information Office a lunar eclipse is visible as the moon crosses into the shadow of the earth, in Glan town,Sarangani province in southern Philippines on Tuesday Aug. 28, 2007.

jangan salahkan Allah itu kuasanya


Firefighters move a hose as smoke from a wildfire rises, Tuesday, Aug. 28, 2007, in Ketchum, Idaho. Gusty winds stoked a wildfire above the central Idaho resort town, pushing flames near the border of the Sun Valley Resort

merending aku..ya Allah Janganlah terjadi apa-apa


Indonesian demonstrators scuffle with police in front of the Malaysian embassy in Jakarta, 29 August 2007, as they protest against four Malaysian policemen accused of beating an Indonesian karate referee attending a championship in Malaysia last week.

kena seret. dengan motor.


TV grab taken off Indian TV Headlines Today and aired 28 August 2007 shows an Indian man being dragged by a policeman riding a motorbike, in Bhagalpur, in India's eastern state of Bihar. The man, who was accused of stealing a piece of jewellery, was first beaten by local people, before being handed over to the police. A policeman then dragged him on a few meters on a street as a punishment.

Rahsia pengaruh rasul pada tujuh batu besar (bab1)

DAJJAL- >Rahsia pengaruh rasul pada tujuh batu besar (BAB 1)

Anak itu tinggal di pulau terpencil dan tidak meninggalkan pulau itu. 'ada satu ketika dia terasa hendak menuju kesatu gua besar yang terletak di sebuah gunung besar yang berwarna kelabu. Gua itu kelihatan seperti bekas gempa bumi dahsyat pada masa lalu yang telah lama berlaku. Dia cuba memperbaiki gua itu bahkan mengubahnya menjadi sebuah rumah yang sempurna lengkap dengan perkakasnya. Dia mula menjelajah pulau itu. Dia berusaha mengenali keadaan pulau itu dan menyingkap misteri yagn tersembunyi di pulau itu serta menikmati berbagai keindahan di pulau itu secara bersendirian. Dia seperti seorang raja tanpa rakyat.

Hari demi hari, bulan demi bulan, tahun demi tahun, dia semakin membesar hingga berumur 20 tahun. Tetapi dia belum pernah satu hari pun menunaikan ibadah, iaitu salat yang difardukan ke atas dirinya.

Sementara itu binatang besar sentiasa mengawal dan memerhatinya. Binatang itu memberikan isyarat dengan gerakan badannya tetapi tidak jelas. Binatang itu cuba mengingatkan dia sesuatu hal penting yang telah dilupainya. Tetapi dia bersikap sombong dan tidak mempedulikan isyarat dari binatang yang ganjil itu.

Pada satu hari dia mendongakkan wajahnya ke langit sambil berkata/'Siapakah yang tahu bahawa perkataanmu itu wahai binatang adalah benar Sungguh, aku seorang diri. Aku pun tidak pernah melihat Jibril yang diutus Allah. Aku juga tidak pernah menyaksikan gempa bumi.

Bahkan aku pun tidak melihat Allah. Aku tidak tahu bahawa tulisan pada batu itu berasal dari Jibril sehingga aku tidak menghukumi dan menguasai pulau ini. Boleh jadi, itu hanyalah tulisan dan lukisan ikan-ikan yang secara tiba-tiba saja terjadi di batu-batu lautan lalu batu-batu itu dibawa ombak ke tepi pantai. Atau mungkin ia berasal dari karya yang lain."

Tiba-tiba binatang berbadan besar itu berteriak dengan keras sehingga menggegarkan pulau itu dan kemudian berlari dengan kencang menuju ke deretan pokok-pokok. Melihat perangai binatang itu, anak muda itu pun berteriak kepada binatang itu,"aku tidak tahu...., aku tidak tahu ada yang lain selain dari aku. Sesungguhnya segala sesuatu di sekitarku tunduk pada aku. Semua benda di sekitarku ini mengaku bahawa aku ini tuhan, penguasa pulau ini. Semua benda disekitar pulau ini sebetulnya berada di bawah kekuasaanku!"

Binatang itu pun lenyap dari pandangan mata pemuda itu dan tidak muncul lagi sehinggalah pada hari esoknya. la datang lagi di hadapan anak muda itu dengan mengajak dia bercakap dalam bahasa Arab yang fasih. la berkata,"Sesungguh Jibril menyuruh aku datang berjumpamu dan bercakap denganmu, bahawa engkau didatangi oleh masalah yang sangat besar dan penting. Walaupun begitu, engkau mempunyai hak yang sepenuhnya untuk membuat pilihan. Percayalah bahawa tulisan ini datang dari Jibril yang menuliskan tangannya pada kertas ini. Letakkanlah tanganmu pada apa saja, tentu engkau akan menjumpai sesuatu tanda bagi kepentinganmu. Lalu sembahlah Allah, Tuhanmu Yang Maha Penyayang di antara para penyayang.

Jika engkau tidak melakukannya, Hal itu penjadi peringatan yang menegaskan bahawa kau akan menjadi makhluk yang dilemparkan (dari rahmatAllah). Pemuda itu pun cuba mengambil sedikit dakwat mirip tanah berwarna dan bercampur air, padahal tidak cuba memahami bentuk itu dan kemudian melemparkannya kepada burung yang sejak beberapa hari telah menjadi bangkai. Burung itu berbentuk seperti burung nasar yang berbadan besar Tiba-tiba burung itu hudup kembali bergerakdan berkicau (saudah tentunya dengan kekuasaan AllaH) Burung terbang ke angkasa dan itulah tanda kebesaran Allah.

Tuhan menugurus dan Pengatur semesta alam. Yang Mahabijaksana, Yang tidak menghitung dan menuntut atau menyiksa seseorang kecualisetelah menberitahu segala urusannya melalui perantaraan. Namun tidak radian burung itu kembali semula ke tempatnya dan mati seperti mula-mula tadi.


Dia bertanya kepada binatang itu yang menemaninya 'Apakah hakikat sebenarnya yang telah terjadi itu?" Binatang itu menjawab,"Dakwat ini mengandungi kemampuan, roh dan kekuatan dari Jibril. 

Dan Jibril adalah roh Agong. la mempunyai kekuatan untuk hidup, di samping memiliki cahaya untuk menghidupkan bangkai degan kekuasaan dan izin Allah. Allahlah yang telah menghidupkan mayat-mayat bagi (kepentingan) seseorang nabi yang akan datang dari kaummu. Lalu Jibril mendakap dan merawat mayat itu. Berkat doa nabi, mayat akan hidup kembali. Mayat yang hidup itu akan menjawab pertanyaan orang-orang. Kemudian dia akan kembali mati semula. Ketahuilah bahawa Allah telah memuliakan kamu dengan kemuliaan dari Nya dan engkau tidak mempunyai tanda kelebihan selain itu. Jagalah keselamatanmu kerana jika engkau melakukan hal itu, tidak akan ada lagi yang mencelamu."

Seterusnya binatang itu berkata/'itu merupakan kesempatan baik bagimu untuk menjadi orang baik. Sebaiknya engkau jangan mensia-siakannya, sebab hari esok penuh dengan berbagai-bagai hal yang mengerikan."

Binatang itu kembali membisu dan tidak bercakap seperti manusia lagi. Sementara itu pemuda itu pun pergi berlalu seakan-akan tidak mendengar apa-apa. Jelaslah bahawa dia membolak-balikkan masalah menurut kemahuannya sendiri, kerana dia mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang yang dipertuhankan. Bagi dia, apakah makna seorang yang baik, walaupun bertaraf raja? Sesungguhnya yang disebut tuhan adalah penentu hukum dan penguasa yang boleh melakukan apa saja yang dikehendakinya. Tuhan pun dapat menguasai segala sesuatu. 


Mengapa harus meninggalkan kesempatan untuk menjadi Tuhan? tanya pemuda itu. Maksud kata 'TUHAN" seperti yang dijelaskan oleh binatang itu ialah yang sentiasa ditaati oleh segala sesuatu. Ertinya segala-galanya tunduk pada kehendak Nya.

Walau macam mana pun Dajjal tetap mahu menjadiTuhan, dia mencari jalan unhih heluar dari pulau ihi. Eapafhah Dajjal heluar dari pulau ihi?



Monday 27 August 2007

tangkap ikan...


A Cambodian boy sits next to the fishing nets as his mother, rear right, collects fish from her wooden boat in early morning at Tonle Sap in Phnom Penh, Cambodia

pelangi...


A rainbow is seen after a storm over the Bolshoe (Big) Almaty gorge, some 3,000 metres (9,843 feet) above sea level, in the mountains outside Almaty August 11, 2007. Picture taken August 11, 2007.

manusia berasa syukur..


Men pray on rocks, some 3,200 metres (10,499 feet) above sea level, in the mountains outside Almaty August 26, 2007

siap sedia...


Villagers celebrate the feast of Saint Monica aboard bancas in Minalin, north of Manila August 27, 2007. The villagers, primarily fishermen, asked their patron saint for an abundant harvest and to protect their town from floods and typhoons

india..


Motorists ride past as monsoon clouds gather in the sky in Jammu, India, Monday, Aug. 27, 2007.

telaga..


Sudanese resident Hassan Idrees sits next to an open water well in the remote village of Saraf Saeed in southeast Sudan, close to the Ethiopian border August 24, 2007

api membaham apa saja...


kambing sujuz terkena api.. akur kehendak Allah











Fires pushed by gale-force winds tore through more parched forests, swallowed villages and scorched the edges of Athens on Saturday with ashes raining onto the Acropolis. The death toll rose to at least 49 as the government declared a nationwide state of emergency

tenaga angin...


The blades of turbines on a wind farm catch the wind 10 August 2007 in front of Aegean Sea on Evia island, off the eastern coast of Greece. Under pressure from the European Union and the terms of the Kyoto Protocol to cut its current reliance on lignite (brown coal) for energy production, Greece has green-lighted several wind farm projects since January.

kilat dan bulan..


The moon rises above the remains of a house during an electrical storm in the Lower Ninth Ward 27 August 2007 in New Orleans, Louisiana.

Sunday 26 August 2007

iraq..Qur'an koyak


sedih tak kalau seorang kekasih memberi surat cintanya kemudian di koyak? Bagaimana pula yang Mahakuasa (Allah) memberi warkah yang betul-betul untuk menyelamatkan kita dari masuk keneraka di nafikan..... Al Quran ini di koyak di Iraq samaada yang mengoyak itu tentera Amerika atau orang Iraq sendiri yang mengoyak?..peristiwa ini berlaku semasa pasukan bolasepak Iraq menang dalam pertandingan bola sepak yang lepas.

Friday 24 August 2007

Kelahiran Dajjal dan kehidupannya

KELAHIRAN DAJJAL DAN KEHIDUPANNYA


Perjuangan memerangi Dajjal sudah sampai waktunya. Bukankah kita mahu berakhirnya fitnah besar dan berakhirnya kehidupan Dajjal yang selalu merancang langkah-langkah untuk menghina dan mencela-kakan umat Islam?

Mari kita tinjau tentang Samirah. Negeri Samirah adalah negeri kecil di Palestin yang nanti akan
menjadi sebuah negara besar Bahkan menjadi ibu kota kerajaan Bani Israil warisan Nabi Sulaiman. Ini berdasarkan masakelahiran Nabi Musa, kira-kira satu abad sebelumnya.


Seorang lelaki dan seorang perempuan keturunan Yahudza,
setelah 31 tahun berkahwin, lahirlah seorang anak yang
paling membahayakan kedua orang tuanya, sebagaimana yang
digambarkan oleh Nabi Muhammad s.a.w.,"kedua matanya tidur
tetapi hatinya tetap terjaga."

Keluarga Dajjal, ayah, ibu dan abang-abangnya adalah
penyembah berhala. Dulu, mereka menyembah sebuah berhala
berbentuk seperti lembu betina. Sebenarnya berhala itu bukan
sekadar patung lembu betina, ia adalah syaitan durjana yang
menyerupai dirinya seperti patung lembu betina. itu.

Mereka menyembelih binatang untuk dikorbankan kepada
berhala. Yang sebenarnya dipersembahkan kepada syaitan,
berserta minuman arak yang dihulurkan setiap hari.

Disamping itu mereka juga suka melakukan penghambaan atau
persembahan dan ketaatan. Setiap pagi mereka lihat sisa-sisa
dari apa yang mereka korbankan di tempat itu. Sangka mereka,
itu adalah sebagai tanda bahawa Tuhan mereka merestui apa
yang mereka lakukan.


Permintaan kedua-dua orang tua Dajjal ialah agar mereka diberi anak lelaki. Akhirnya Allah s.w.t. pun menjadikan kehamilan keatas seorang wanita yang yang dilahirkan dari perbuatan zina antara mahra-dengan seorang suami yang juga dilahirkan dari hasil perzinaan "

Sedang emak dan ayah Dajjal melakukan persetu b u h an,
syaitan pun turut ikut tumpang , jadi Dajjal wujud hasil
dari percampuran, manusia dan syaitan. mahram. Sementara
itu syaitan pun turut ikut masuk ke dalam saluran
kencing lelaki penyembah berhala setiap kali dia
menggauli isterinya.

Jadi syaitan pun turut mencampuri isteri penyembah berhala itu bersama-sama suaminya. Bertemulah sperma dan obari dari unsur manusia dengan unsur syahwat yang penuh kedengkian dari jin, sebagaimana yang ditakdirkan oleh Allah.

Dalam buku Ihdzaru al-Masikh ad-Dajjal menyatakan Dajjal lahir dari hasil hubungan ketika ibunya sedang menstruasi, lalu terjadilah kehamilan sebagai pengaruh perbuatan Syaitan.


Pada malam yang sangat menakutkan, diiringi hembusan angin,
ribut salji dan hujan lebat. pasangan suami isteri itu mendengar
suara dari patung lembu betina liar "Den tahu bahawa dia telah
meredhai kedua-duanya. Bahkan. dia memerintahkan malaikat
untuk mengkurniakan kepada mereka seorang anak

Tetapi jika kedua-duanya tidak memperbanyakkan ketaatan dan
penyembahan berhala serta tidak banyak menumpahkan darah
korban. maka dia akan menggantikan anak lelaki itu kepada
anak perempuan.

Apalagi. kedua-duanya pun sujud dan bersimpuh depan patung
itu dengan penuh setia sambil menyatakan mereka mahukan
sangat anak lelaki. Patung syaitan itu menyusruh mereka
menyembelih seekor lembu betina gemuk dan besar kemudian
menyuruh diletakkan sembbelihan itu di hadapan patung,
dan selepas itu mereka berdua selepas itu mereka berdua
dilarang untuk masuk ketempat itu sepanjang mala. Apa yang berlaku sebenarnya syaitan telah mempermainkan mereka berdua melakukan apa saja kehendak dan kemahuan. Syaitan dapat melihat apa yangtidak dapat lihat oleh manusia hiasa, Sebab jin boleh melihat apa yang ada dalam jasad nanusia. sama seperti seperti manusia melihat filem X-Ray,

Semasa kecilnya Dajjal banyak membawa sial kepada bapanya,
sehinggakan kena penjara dan d i s e k s a sehinggakan dia dapat
melihat kandungan perempuan itu sejak awal lagi. Namun begitu
syaitan tidak tahu apa yang akan terjadi, Syaitan tidak tahu apakah
anak itu perempuan atau lelakf tetapi dia tahu betapa besar kemahuan pasangan itu dengan kelahiran anak lelaki.

Perempuan itu pun melahirkan anak lelaki tetapi anak yang baru lahir itu cacat kedua-dua belah matanya sejak lahir. Bayi itu suka tidur malam dan siang serta amat jarang bangun untuk menghisap air susu ibunyayang berbadan besar Imam Ahmad meriwayatkan dalam Musnad, iaitu sebagaimana sabda Rasulullah mengenai keluarga Dajjal.

"Ayahnya tinggi, gemuk dan hidungnya seperti paruh burung.
Sedangkan ibunya fardhakhiyyah, iaitu banyak daging dan
berbadan gemuk. Kedua tangannya panjang dan kedua
teteknya pun besar. Oleh kerana anaknya tidak disusui
oleh ibunya maka ibunya terkena penyakit yang ditimbulkan
kerana tertahannya air susu, ia bahkan dapat mengakibatkan
keracunan yang berakhir dengan kematian. jadi anak lelaki
itu sejak awal memang telah mendatangkan sial kepada ibunya.

Paling anehnya, anak lelaki itu bertahun-tahun duduk diam dan hanya bergerak beberapa kali, sehinggakan orangtuanya menyangka dia lumpuh atau pun Tuhan mereka sudah murka. Maka mereka pun menyajikan berbagai jenis sajian sebagai tanda taat tetapi anak lelaki itu tetap seperti itu juga, tidak ada sebarang perubahan.


Selama empat tahun sebelumnya dia belum pernah berjalan Padahal orang tuanya telah memberikan air susu kambing serta berusaha untuk menggerak-gerakkan kedudukan anaknya. Anaknya itu hanya minum seteguk dua sahaja, kemudian terus tidur.


Melihatkan anaknya dalam keadaan seperti itu, orangnya tidak pernah merasa tenang. Hatinya sentiasa tertanya- tanya apakah anaknya masih hidup. Mereka sering meletakkan tangan atau melekapkan telinga pada dada anaknya itu. Di dapati anaknya masih hidup

Sebagaimana kata Rasulullah s.a.w.. "Kedua matanya tidur, tetapi hati tetap terjaga." Pada satu malam tiba-tiba anaknya itu bergerak bangun, sementara orang tuanya sedang tidur. Dia cuba merangkak kemudian berdiri untuk berjalan dengan kedua kakinya. Kemudian diaberjalan perlahan-lahan tanpa diketahui oleh keduaorang tuanya, seakan-akan ada roh lain yang menyusup ke dalam tubuhnya sambil memberitahu dan membantunya untuk berdiri dan berjalan. Sudah tentulah roh lain itu ialah Jin Syaitan (Jinni Mutasyaithan).

Kedua-dua mata anak lelaki itu cacat dan dia telah dirasuk
oleh syaitan yang bersemayam dalam patung lembu. Syaitan itu memimpin kanak-kanak itu menghala ke patung lembu betina.

Kemudian dia ditinggalkan tidur di sisi patung tersebut.
Apabila ayahnya bangun dia terus mendapatkan anaknya
yang tertidur dipangkuan tuhan- tuhan patung lembu betina itu.

Ayahnya cuba mencari apakah makna peristiwa yang terjadi itu
tetapi tidak berjaya menafsirkannya. Lalu ayahnya itu tadi pun
memanggil jiran-jiran tetapi jiran tidak mempercayai dengan
peristwia itu, mereka menuduh ayahnya sendiri yang mebawa
anaknya itu dan meletkkannya dipangkuan tuhan-tuhan
tersebut. Jiran- jiran itu tahu anaknya itu lumpuh dan
hanya boleh duduk sahaja.

Walaubagaimana pun berita mengenai hal itu tetap tersebar.
Bagi sesetengah orang yang mempercayainya datang berduyun-
duyun ke rumahnya untuk melihat dari dekat akan kejadian aneh
yang terjadi kepada budaklelaki itu.

Dalam masa yang sama adayyang cuba mencari berkat dari budak itu. Namun, hakim-hakim yang ada di kawasan itu berasa tidak senang hati untuk menerima kebenaran kejadian itu dengan begitu saja. Lalu mereka pun membawa ayah anak itu kehadapan hakim besardi kota yang kemudian memaksa ayahnya memberitahu apakah sebenarnya yang terjadi.

Ayah menceritakan perkara sebenar tetapi hakim-hakim tidak
mahu menerima kenyataannya, ialu ayahnya itu diperintah
masuk penjara dan didera. Ketika di dalam penjara dia
dipaksa membuat kenyataan bahawa tidak ada sesiapa
yang harus dipatuhi kecuali hakim agung yang menguasai
negeri tersebut.

Setelah puas kena seksa maka dia pun terpaksa mengaku dan membuat pengumunan di hadapan hakim dan penduduk negeri bahawa tiada tuhan selain hakim dan bahawa tidakada yang dapat memberi perto-longan atau mendatangkan
bencana selain dari hakim. Dengan pengakuan yang dia buatitu maka dia pun dikeluarkan dari penjara tetapi anaknyaitu terpaksa dijaga di dalam istana dengan penuh perhatian dan tidak dibenarkan keluar dari istana hakim.


Nota: sumber dari majallah Dajjal Muncul di segitiga bermuda

gantung di Iran


Kesalahan membunuh Gabnor daerah di Iran hukuman setimpal dengan kesalahan hukuman di dunia.. tertebuslah kesalannya dengan manusia..

kena rejam kerana berzina


Lain pula kita lihat yang di bawah berzina itu nikmat... tapi ini direjam sampai mati dengan lontaran batu...

Thursday 23 August 2007

layar ...laju


New Zealand's Jo Aleh heads out to sea to compete in the Laser Radial sailing medal race, 23 August 2007, in Qingdao in eastern China's Shandong province during a pre-Olympics test event in which Aleh won silver. Beijing has been hosting a series of test events since 08 August to mark the one year countdown to the 2008 Olympic Games, with sailing events taking place in coastal Qingdao, where a brand new marina has been built for the Olympics

bunga api...


Team Australia presents fireworks over the sky of Putrajaya during the Malaysia International Fireworks Competition 2007, August 22, 2007.

Japan's Ground Self-Defense Force's Type 74 tanks fire during a Comprehensive Fire Power Exercise at Higashifuji training field in Gotemba, west of Tokyo August 23,

banjir-banjir..


Rescue workers transport a family down a flooded street Wednesday, Aug. 22, 2007, following heavy rains that caused flooding in Findlay

layar lara...


A view of the 35-metre (115-ft) Indonesian tall ship, KRI Arung Samudera, which washed up on Rainbow Beach near Gympie north of Brisbane August 23, 2007.

malaysia...


Students and teachers from SMK Dato Undang Musa al-Haj in Jelebu, Negeri Sembilan, are entertained by a cultural performance before boarding the MV Equatorial for a cruise on the Sarawak River in Kuching yesterday

Wednesday 22 August 2007

kilat..


Lightning flashes as a storm moves over La Crosse, Wis. early morning on Wednesday, Aug 22, 2007.

langit petang...


The sun rises over the tail clouds of hurricane Dean in Centla after the storm passed close to the coast of the state of Tabasco before making landfall in Veracruz, August 22, 2007

asap..


Smoke from the Zaca Fire is seen from miles away Wednesday, Aug. 22, 2007 in Ventura County, Calif.

lihat Taiwan



This is an elevated view of Taipei, Taiwan, on Thursday, Aug. 16, 2007

syukurlah kita yang waras ini


Huang Chuncai eats in his ward after the largest of Huang's tumours, which weighed 15kg (33lbs), was removed last month in a risky operation at a hospital in Guangzhou, southern China's Guangdong province, August 22, 2007. Huang, a 31-year-old native from a remote village in China's southern province of Hunan, says he is relieved after a part of his facial tumours, which originally weighed about 23kg, was removed. Yet doctors say the surgery has caused him to lose his balance.

Tuesday 21 August 2007

biar miskin rumah jangan miskin jiwa



Beginilah pemandangan kedaifan rumah tempat tinggal suku kaum
Ubian di Pulau Banggi Kudat.